zondag 1 maart 2009

Ding 11

Zondagmiddag, Arian lekker op bed en moeders heeft tijd voor haar cursus en blog. Geloof dat ik wel een paar van deze zondagen deze week kan gebruiken om de gang erin te houden. Maar goed snel verder met ding 11.
Alleen de naam is al leuk,Wiki, wiki's. Het voorbeeld van de kampeerders vond ik erg duidelijk en leek me wel wat. Zo mail ik soms héél wat af met bepaalde personen binnen het cluster. Vaak wordt een document even aangepast en weer op de mail gezet. Natuurlijk hebben we nu ook Citrix, alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik nog helemaal niet goed weet wat er allemaal in de gezamelijke clustermap zit.
Zou het iets zijn om openbaar te gebruiken voor de bieb, net als Deventer, lastig. Denk dat ik dan eerst meer hierover wil weten. Vond niet dat er héél veel te vinden was op de wiki van Deventer, maar dit moet natuurlijk ook groeien. Wel is de hoofdpagina erg duidelijk en overzichtelijk voor klanten. Bij andere blogs las ik al dat we dan clusterbreed moeten denken en werken. Dit lijkt me ook wel wat. Eén maal de kinderboekenweek erop en niet driemaal.
Net met vriendlief die achter de laptop zit, hoezo beeldbuis generatie, even gehad over wiki, hij gebruikt het op zijn werk om foutmeldingen in te noteren. Wat te doen als een klant belt met dit en dat probleem. Vaak heeft een ander ook al een telefoontje gehad van een klant met dezelfde foutmelding.
Hmmm wiki is zo gek nog niet, wiki is iets waar ik meer tijd aan wil besteden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten