zaterdag 21 februari 2009

Ding 9

Laat ik beginnen met RSS, het lijkt wel of kom ik die icoontjes overal tegen. Inmiddels heb ik mijn Netvibes als startpagina en dat voldoet prima. Zo zie ik in één oogopslag het nieuws, het weerbericht en of er nog iemand een radiator voor me over heeft op Marktplaats.
Maar toch heb ik een aantal pagina's die ik altijd bekijk. Automatisch ga ik ze alsnog bekijken, ondankt dat ik bijvoorbeeld het laatste nieuws al op Netvibes heb gezien.
Misschien kunnen we als bieb ook gebruik van RSS gaan maken. Zodat een klant nieuws van de bieb kan zien of bijvoorbeeld de nieuwste aanwinsten.
Voor fotobewerken maak ik nog steeds gebruik van PaintShopPro, hoewel er erg leuke dingen op het net te vinden zijn. www.fotoaanpassen.nl vond ik wel erg handig voor erbij, als je even snel een foto wilt verkleinen. Er is zoveel te vinden op het net dat ik vaak niet meer weet bij welke site het ook alweer was, daarom is http://www.imagegenerator.org/ toegevoegd aan mijn favorieten.
Mijn blog gebruik ik puur en alleen voor de 23 dingen cursus. Privé maak ik gebruik van Hyves, deze komt volgens mij later nog aan de beurt. Een blog voor leden van de bieb lijkt me ook wel iets, hierbij denk ik aan nieuws op het gebied van nieuwe boeken, activiteiten. Ook kunnen we via een blog discussies en meningen komen over de bieb. Hierdoor zouden we weer kunnen inspelen op de behoefte van de klant. Alleen ben ik bang dat dit bijna niet bij te houden is en dat er ook meningen op komen die we er niet op willen hebben. Mochten we hier iets mee doen dan zou ik beginnen bij nieuwtjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten