woensdag 4 februari 2009

Ding 8 helemaal leuk!

Geweldig al die nieuwe leuke hebbedingetjes.
Gewoon leuk voor uren computerplezier.


Normaal gebruik ik Paint shop pro. Maar hier zitten toch ook weer hele leuke ideeën bij.


Zelf heb ik vorig jaar van al Arian zijn foto's, en dat waren er nogal wat een mozaïekposter gemaakt. Dit was min of meer een proefje. Zo kun je dan zelf aangeven of je de kleuren ook wilt aanpassen. Als je van dichtbij de poster bekijkt zie je er niks in maar van veraf is hij prachtig. Hiernaast de poster met veel kleuraanpassingen zodat je duidelijk kunt zien dat het om Arian gaat.


Hiervoor heb ik het programma van http://www.andreaplanet.com/ gebruikt. Het gaat om het programma andreamosaic. Lekker makkelijk in gebruik en iets waar we allemaal dol op zijn, helemaal gratis.


Maar goed de polaroid optie die ik tegen kwam via flickrtoys. Het deed me aan vroeger denken.

Vandaar dat ik een foto van mijn kat heb gebruikt.

Tsja dat arme beest had 'vroeger' rust in huis. hij kon gaan pitten waar en wanneer hij maar wilde. Hij kreeg alle aandacht en kon rustig eten.

Tsja en dan zijn leven zoals het er tegenwoordig uit ziet.

Nergens ben ik meer veilig, zelfs achter het gordijn weten die kleine grijpgrage handjes me te vinden. Altijd 'nep'eten moeten eten vanaf een plastic lepel. Regelmatig glij ik over het laminaat in de keuken, zijn kleine handjes houden dan stevig mijn staart vast. Continu geschreeuw in mijn gevoelige oren 'ooohhh poessie'.

Maar laatst ging het even anders, ik sloeg mijn klauwen uit en zette even een handtekening op dat kleine handje. En vanaf toen liet hij mij lichamelijk met rust, nou ja met rust. Ik zie nu steeds een vingertje voor mijn neus heen en weer zwaaien en hoor dan 'Neee, neeee, poes nee!'

Ach ik troost me met de gedachte dat ik elke avond na 19.00 uur weer even terug ga naar vroeger!

3 opmerkingen:

  1. leuk hè, al deze foto-experimenten. Maar die poster is ook geweldig zeg, wat een werk!wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi, die poster! Die kat is ook leuk trouwens, hij heeft een snorretje. Katten hebben het soms best moeilijk als er een kleine indringer in huis komt..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn complimenten inderdaad echt heel mooi die poster. Was het erg veel werk? Ik liep vandaag langs het elfstedenbruggetje en die afbeeldingen daarop zijn gemaakt volgens hetzelfde principe en ook vanaf een afstand het mooist.

    BeantwoordenVerwijderen